уторак, 16. јул 2013.

(Intervju) Eldorado


Za početak, ko je Eldorado?

Milan Milenković je mladi momak rođen u Leskovcu, idealista, i veliki fan muzike, košarke i literature. 
Odakle je poteklo tvoje umetničko ime?  

Ime Eldorado je pozajmljeni simbol legendarnog grada koji je prema legendi bio izgrađen od zlata i pored velike vrednosti, takođe je predstavljao simbol vekovnog otpora i borbe.

Kada si počeo da se baviš ovom vrstom muzike, i šta te je zapravo privuklo u tome?

Muzikom sam počeo da se bavim početkom 2008. godine sa jednim drugarom,na njegovu ideju da napravimo svoju grupu. U početku su sve to bili samo amaterski pokušaji snimanja, prvenstveno zbog našeg neiskustva i neznanja a onda zatim i zbog nedostatka validne opreme, za ceo taj kasnije mnogo mukotrpniji i skuplji hobi - muziku. Od samog starta mene je u rep muzici privlačila ta sloboda reči kojom MC kritikuje društvo ili pojedinca bez dlake na jeziku i cenzure, pa me je verovatno i svoj neki lični bunt, koji nosi svako od nas,pokrenuo u stvaranje.

Kako je izgledao tvoj prvi nastup?

Moj prvi nastup je došao brzo posle prvih studijskih pesama, u oktobru 2010. godine sam sa svojim drugarima, koji se takođe bave repom, organizovao jedan lokalni klub koji je na naše iznenađenje bio prepun. Naravno, sakupili smo pritom i svoje drugare koji su repovali i skakali zajedno sa nama. U suštini jedno lepo i upečatvljivo iskustva za početnika u to vreme.

S' obzirom na to da su svi tvoji tekstovi neke realne priče, reci mi gde nalaziš inspiraciju za pisanje i kako ona deluje na tebe?

Pisanje je moj izduvni ventil i potreba koja vremenom biva sve više utemeljana u moju ličnost. Moji tekstovi su moja životna priča, stvari koje sam proživeo, video, i osetio na svojoj koži, bez ikakvih modifikacija i mitova. Poreklo rep muzike se vezuje za revolt, bunt i oštrinu. Shodno tome se trudim da ne odstupam mnogo od te staze.

Kada si počeo da slušaš rep muziku? Jesi li tada imao neke "uzore" sa strane ili domaće scene? I šta sada najviše slušaš?

Prvu rep pesmu sam čuo davne 2000. posle bombardovanja kad mi je jedan stariji lik iz komšiluka pustio na kaseti Sha-Ilu i CYA-u. Onda sam kasnije presnimio Sunshine i Grua, i tako sam mnogo teže, nego danas klinci kojima su sva izdanja servirana na youtube-u, dolazio do rep kaseta i muzike. Trenutno slušam i pratim svako izdanje koje izađe,bilo to strano ili domaće. Vezan sam malo više za nemačku rep scenu ali sam i veliki fan 2pac-a.
Planiraš li u skorije vreme da se baciš u rad na nekom projektu? Tipa ep, mixtape možda čak i neki rad na albumu?


Ako se uzme u obzir činjenica da za sada još uvek nemam zvanično izdanje (album), a imam objavljenih preko četrdeset pesama od 2010.godine, to bi moglo da se kategoriše u nekih tri albuma za tri godine. Na Vama ostvaljam da procenite koliko radim i ulažem u celu prču.

Da li postoji neko sa kime bi voleo sarađivati u budućnosti?  

Naravno, postoje ljudi čiji rad poštujem i sa kojim bih sarađivao, ali videćemo, nisam tip koji juri i menja kalup zbog interesa. Postoje već neka ugovorena gostovanja ali o tome ne bih unapred, dok ne izađu pesme.

Kako ti se čini odnos na sceni u Srbiji kada uporediš to vreme kada si ti počeo da repuješ i ovo danas, ima li neke razlike? Dešava li se po tvom mišljenju nešto što poboljšava kvalitet rep muzike na ovim prostorima, i da li bi možda istakao neka imena u tome?
Dobra stvar je trenutno, što ima dosta mladih i kvalitetnih iz svih krajeva zemlje koji iznose tu rep priču na pravi način. Međutim na momente mi se čini kao da više njih repuje nego što sluša, i to malo remeti taj koncept i ravnotežu. Ali,sa druge strane postoje ljudi koji mnogo rade za Srpski rep u celini, prvenstveno svojim prodorom u isfustrirane medijske kordone, i koji imaju priliku da predstave rep široj narodnoj masi . Voleli ga ili ne, čovek koji je za svako poštovanje ili što bi zakleti ''underground'' likovi rekli -RISPECT- je Juice. Prvi je vrteo rep stvari na BK televiziji, prvi je ušao u reality show i dokazao da rep nije samo kačket na stranu, lone do kolena, i mržnja prema komšiji koji sluša Marinka Rokvića. Ima napretka i boljitka. E sada što se same muzike tiče, čitava industrija se menja, pa je malo nemoguće hodati unazad usled evolucije.

Šta bi Eldorado bio da nije postao reper?

Da nije Eldorada, verovatno bi na RTS-u, usled gledanja košarkaške reprezentacije, videli momka koji se sa Teodosićem otima za loptu.

Šta bi poručio mladima koji bi želeli da se upuste u ovu priču zvanu REP?

Mladima koji ulaze u rep priču, poručio bih da budu svoji, originalni i iskreni, jer je samo to pravi put da dođu do onog malog broja ljudi, koji muziku samo sluša. Ne očekujte jahte, ugovore i avione, jer su razočarenja veće ako ne stojite obema nogama čvrsto na zemlji.

Napiši za kraj neke dobre rime čitaocima našeg bloga?

''Sputaš talenat i gutaš tablu bensendina dok neki ćale tako neumorno gura sina,
ali to je život u kome slabiji se gube da li ćutaćes do kraja ili pokazaćes im zube ?''
  
Ana Radivojević
 
  

 
 
 



 

Нема коментара:

Постави коментар

Ostale novosti